Ung kvinna och lite äldre man står i ett kök och tittar på något gemensamt.

Lättläst

Det här är en lättläst sammanfattning om Folksam. Inga svåra ord eller långa meningar finns med.

Vad vi gör

Hos oss kan du försäkra dina och familjens saker. Du kan också spara pengar till pensionen.

Läs mer om vad vi gör

Vi försäkrar många olika saker

Hos oss kan du försäkra: Hemmet, barnen, bilen, motorcykeln, husvagnen, hunden, katten och din pension. Och många andra saker.

Läs mer om våra olika försäkringar

Varför är det bra att ha en försäkring?

Här är ett enkelt exempel. Om det börjar brinna hemma, kan dina möbler och saker bli förstörda. Har du en försäkring för ditt hem får du pengar av oss. Då kan du kan köpa nya saker.

Läs mer om vår historia

Vad vi vill

Vi vill ha ett samhälle som är bra för människor och för miljön. Därför testar vi bilar, hjälmar och mycket annat. Vi arbetar för miljön. Vi sätter in pensionspengar i bra företag.

Läs mer om vårt hållbarhetsarbete

Våra kunder äger oss

Folksam ägs av kunderna. Vinsten stannar hos oss. Och våra kunder får vara med och dela på vinsten.

Läs mer om vad det innebär att vara kundägt

Kontakta oss

Du kan ringa eller skriva till oss. Eller skicka e-post. Du kan också besöka något av våra kontor.

Kontakta oss

På ditt eget språk

Vi kan hjälpa dig på många olika språk. Spanska och arabiska är några av de vanligaste.

Läs mer på vår språksida